אחותו של לוזון

אחותו של שייקספיר היא ביטוי שטבעה וירג'יניה וולף בספר "חדר משלך" כאשר ניסתה לדמיין מה היה קורה לו הייתה לשייקספיר אחות עם כישורים ויכולות כמו שלו. וולף הסיקה כי גם לו הייתה לו אחות שניחנה באותם כישורים כמוהו קרוב לוודאי שהיא הייתה נותרת בבית, לא נשלחת לבית-ספר, לא הייתה ניתנת לה האפשרות ללמוד לוגיקה או להגות בהורצאיוס או וירגיל. וכנראה שעיקר עיסקה היתה להטליא גרביים או להכין ארוחת צהריים. בקיצור, היא לא הייתה מגיעה רחוק גם לו היו לה הקישורים הדרושים.

אתמול, נבחרה ישראל לאחר את אליפות אירופה 2013 לנבחרות הצעירות – 7 נבחרות נוער (+ ישראל שעולה אוטומטית לטורניר) עתידות להגיע לכאן ולשחק בארבע איצטדיונים שאושרו לשם כך – נתניה ופתח תקווה (שעתידים להבנות) וכן טדי ובלומפילד. זה נחמד, כל הכבוד ללוזון שהצליח להסתחבק עם פלטיני.

השאלה היא, איפה אחותו של לוזון שתציע ותקדם את אירוח אליפות אירופה ברוגבי נשים. זה יכול להיות גם אח, בן דוד או סבתא, הכל הולך. בשביל זה צריך להכיר בקפיצת המדרגה שטורניר כזה יכול לעשות מבחינת חשיפה לענף, גיוס שחקנים ושחקניות חדשות, גיוס ספונסרים וכו'. אחרי שראיתי באילו מתקנים התארחה נבחרת ישראל שבעיות נשים בבלגיה ובבוסניה, קשה לי להאמין שלא ניתן להעמיד מתקנים או פתרונות דומים גם בישראל.

באליפות אירופה (בדרג שישראל משחקת בו) משחקות כ-16 קבוצות (גמיש משנה לשנה), אזי כולל שופטים אפשר להגיע ל-230 איש. השיכון שלהם בבתי מלון ואכסניות הוא כנראה הצרה הקטנה – יש מספיק אכסניות, בתי שדה ומלונות באיזור תל-אביב נתניה. גם המתקנים זה לא מסובך מדי – באליפות בבוסניה השתמשו במגרש אחד ובמגרשי חימום מסביב, בבלגיה אולי השתמשו בשני מגרשים. בוינגייט יש מגרש רוגבי אחד תקין שאפשר לקיים בו משחקים ועוד כמה מגרשים מסביב שאפשר להתחמם ולהתארגן בהם. מה שחסר זה חדרי  הלבשה ל-16 נבחרות. בהפסקה בשבעיות ממילא לא יורדים לחדרי ההלבשה אלא נשארים על הספסל, לכן אפשר שחדרי ההלבשה יהיו במרחק 3 דקות הליכה מהמגרש. והרי זה פלא יש מספר בניינים של וינגייט הקרובים עד כדי 3 דקות הליכה מהמגרש. עם מעט רצון טוב אפשר להכשיר אותם לנושא. הנקודה כמובן היא רצון, רצון טוב.

עוד מילה לגבי הבחירה בוינגייט. המגרש בוינגייט הוא אכן המשובח ביותר שיצא לי לשחק עליו בארץ אבל הוא בוינגייט. כלומר הוא סגור במתחם לא ציבורי, שלא נחשף לעיניי כל, סוג של מגדל שן ספורטיבי. הייתי שמחה הרבה יותר אם היה מגרש נורמלי שנמצא במקום נגיש יותר וחשוף יותר (אחד הדברים המשמחים בשבילי הוא לשחק במגרש בספורטק בתל-אביב ואנשים שעברו שם במקרה עוצרים להסתכל ושואלים מה זה ונשארים לצפות). ושוב פתרונות יצירתיים ורצון הם התשובה – אני בטוחה שזה לא כל-כך מסובך לבנות פוסטים בטדי, בשכונות התקווה, באצטדיון בכפר-סבא או אפילו בגבעת רם אם רק רוצים.

שיר לשבת –

פוסט זה פורסם בקטגוריה אקטואלי, רוגבי ישראלי, רוגבי נשים, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על אחותו של לוזון

  1. ליאת גלר הגיב:

    האיגוד דווקא הציע לארח את אליפות אירופה לנשים כמה וכמה פעמים. להבנתי הסיבה שזה לא התקבל היא שאיגודי הרוגבי באירופה, בניגודים לכדורגל, סובלים מאותה בעיית תקציב כמונו ולכן לא היתה לזה תמיכה (קרי: מחירי הטיסות).
    אבל אפשר לשמור על אופטימיות – האיגוד מציע לארח מדי שנה, אולי פעם אחת נצליח

  2. תם הגיב:

    אם לא מנסים לא מצליחים זה בטוח. אם מנסים זה כבר משהו אבל צריך גם תוצאות בשטח.

    שני וחצי דברים נוספים –
    1. כסף – זה הזמן לעשות שלום עם סוריה וכל הקבוצות יוכלו להגיע ברכבת (עוד מעט אפילו תהיה רכבת קלה בירושלים 🙂
    2. למישל פלטיני יש אג'נדה להביא את הכדורגל לעולם (גם אם מדובר בבחירות מפוקפקות – קטאר 2022). חלק מהסיבות הן כלכליות (שווקים חדשים) וחלק מהסיבות הן חברתיות (סגנון אינויקטוס). אם זה היה חלק מהאג'נדה של ה-IRB היה אפשר לפתור את הפער הכלכלי הזה.
    2.5 – וחוץ מזה לאבי לוזון יש קשרים מצוינים עם מישל פלטיני ויכול להיות שזה עוד איזשהו נדבך בעניין.

    ואחרון חביב – מה שאני מנסה להציף ככלל הוא חשיבה לטווח הארוך וזה מצרך שחסר בעולם באופן כללי.

כתיבת תגובה